2009/06/24

ARRAZISMOAREN KOLOREA


Kaixo, Mohamed dut izena eta 12 urte ditut. Duela hiru edo lau urte leku
bero-bero batean bizi nintzen. Palmondoak, animali basatiak eta lan asko
zegoen han. Lan gehiegi uste dut. Egunero- egunero hiru ordu egin behar nituen oinez, putzuraino litro bat ur hartzeko. Hiru ordu joan eta hiru ordu etorri. Nahiz eta hango bizimodua ez zen oso ona, hemen baino hobeto nago. Hemen ez dakit nondik nora joan. Oso handia da hau eta ez dakit nola ezagutu guztia. Lehen Sabanean bizi nintzenean, kostatu egin zitzaidan dena ezagutzea, baina ezkutaleku guztiak nekizkien.
Hona etorri nintzenetik (agian nere irudipena da) ez naute oso ongi ikusten. Eskolara noa eta etxe ondoan dago. Nere etxea oso sinplea da, hiru koltxoi lurrean eta kitto! Ez du besterik, eta gainera, ezin izango du besterik izan nik lan egin arte gutxienez. Nere aita Sabanan utzi genuen eta nere ama xarmanta ere bai. Ahizpak nahiz eta 3 urte izan, ikusten zaio handitan modelo izango dela eta gainera bere ametsa da, eta hirurok bizi gara hor.
Esaten nihoan bezala, eskolan guztiek begiratzen naute gaizki. Pasa den astean Sabanako lan bat egin behar genuen denok, eta nik 10 bat atera nuen ezkutaleku guztiak kontatzeko. Orduan, guztiak niri begira geratu zitzaizkidan eta txutxumutxean zeinbait komentario entzun nituen: ` Normala, han bizi zen, eta hona etorri da leku guztiak jakinik, baina Erromako lanen bat bidaliko baliote…`` edo `` Baina zer uste du horrek, hona etorri eta bikain guztiak lortuko dituela?``
Honelako komentarioak entzuten ditut ia egun guztietan. Ikasketetan ona naiz bai, baina dena nere lanari esker da. Ez da Sabana ezagutzen dudalako, eta gainera ona baldin banaiz zer? Ez al dut eskubiderik hemen bizitzeko? Gainera, egun guztiak liburuen artean pasatzen ditut ikasten eta ikasten: Amak, horrela bizitzan norbait izango naizela dio.
Denda batera sartzen naizenean, beti norbait daukat atzean begiratzen zertan nabilen. Baina zer uste dute, beltza izateagatik zerbait lapurtuko dudala? Ba ez. Noizbait txanponik lortzen badugu, dendetan gauzak erosi eta kutxatik pasatzen gara denak bezala.
Beno beti ni izaten naiz dendetan sartzen naizena, ama beti oheratua dago ez dakit nongo mina duela eta. Berak esaten du, Sabanatik ekarri zuela min hau, baina nik ez dut hala uste. Nola ekarriko du hain leku politetik min izugarria? Eta beno nere ahizpak 3 urte ditu eta bera ezin da inora erostera sartu. Badirudi ni neu naizela balio duen bakarra.

Egunero, ama elizaren aurrean jartzen da dirua eskatzen, baina hemengo biztanleek ez diote dirurik ematen eta batzuetan bakarrik, eta janarian gastatzen dugu. Askotan lana aurkitzeko esaten diote, baina inoiz ez du ezer ez aurkitzen. Beti gauza bera esaten diote: ``Ez al duzu ekarri Currikulum-a?`` edo Currikulum-a edo eramanez gero…`` Ez al duzu inongo ikasketarik?`` eta amak beti buru makur ezetz esan eta joan egiten da, eta gehienez erantzuten diotena ez itzultzeko da. Gehienetan ni joango nintzateke eta nere aitonak erakutsi zizkidan kolpeak beraiei emango nizkieke, hori entzuteak amorru handia ematen didalako.
Edo bestela kaletik goazenean, jendeak begiratu eta txutxumutxean gauzak esan belarrira eta parre egiten dute. -Ni nazkatuta nago!! Zer, ez al daukagu eskubiderik hemen egoteko? Haiek Sabanera joaten direnean ez diegu ezer ez esaten eta gainera, tokia uzten diegu lo egiteko !! Eta guk zer eta kalean lo egin behar!! Nere aitonak zihoenez, ez dago despretxu handiagorik, aprezio ez egitea baino, eta ez beraiek egiten digutena. Irakasleak esan digu bihar arrazei buruz hitz egingo dugula. Nik gai hori ikusi nahi dut eta ez naiz isilik geratuko, ez horixe!! Denbora asko daramat ixilik egoten ikastolan eta beste guztiak hizketan. Ba orain ikusiko dute nor naizen eta beltzak errespetatzen hasiko dira nahi eta nahi ez. Lehen esan dudan bezala, NAZKATUTA NAGO!! Eta zerbait txarra esaten badidate niri edo eta beste anai-arreba (horrela deitzen diegu gure beste arrazakoei) batzuei buruz nitaz oroituko dira beti. Baina nik gauzak ez ditut konponduko jotzen, hori baino askoz duinagoa naiz eta. Nik pertsona zibilizatu batek bezala konponduko ditut gauzak, eta nahi edo ez, entzun beharko didate. Nere ustez, guztiak gara berdinak, eta hona etorri bagina, ez da nahi izan genuelako, bizimodu berri eta hobeago batengatik, eta horren alde borrokatuko dut bizi osoan, ze nik entzun dudana da, Obama dela EEUUetako presidentea. Norbait joan al da Estatu Batuetatik bera beltza delako? Edo norbaitek erre al du bere etxea? Ez, ezta? Dena kontrakoa da: bera presidentea izateko botatu dute.- Eta, ezin al gara guztiak berdinak izan? -Zergatik egin behar dugu beltzok, txuriek nahi dutena? Nere aitonak esaten zuen eta nik esaten jarraituko dut: “Ez gara kanpotik garen bezalakoak garelako lotsatu behar, gu horrelakoak gara eta horrelakoak izaten jarraituko dugu, ze beltzak izango gara, bai, baina zer inporta du horrek? Gu geu gara eta horrek ez du ezer aldatuko, Madrilen egon, Bartzelonan, Txinan, Estatu Batuetan edo Sabanan. Ez nuke beltza izatea txuria izateagatik aldatuko, agian luxu asko dituzte, eta diru asko, baina niri gehien inporta zaidana da: BIHOTZ ONEKOA izatea, eta izaten jarraituko dut gustatu ala ez gustatu.”

AMAIA AINCIBURU. DBH 2



No hay comentarios: